2010 BMW M3 GTS
{{lr.item.text}}
€172,500 EUR | Sold
Offered from The M Power Collection
{{bidding.lot.reserveStatusFormatted}}
- Part of The M Power Collection
- One of just 138 built; among the rarest M variants ever produced
- Just two owners from new
- Odometer reads just 9,934 kilometres at the time of cataloguing
- Parte della M Power Collection
- Uno dei soli 138 esemplari realizzati; una delle varianti M più rare mai prodotte
- Due soli proprietari da nuova
- Appena 9.934 chilometri al momento dell’inserimento a catalogo
Launched in 2010, the BMW M3 GTS represented the most extreme expression of the E92 platform. Just 138 examples were ultimately produced, making it one of the most prized M cars in existence—but the model’s appeal runs much deeper than rarity and investment potential.
Finished in striking Fire Orange, the GTS featured a more powerful version of the standard M3’s V-8 engine. An increase in capacity from 4.0-litres to 4.4-litres offered an additional 30 horsepower, while torque increased from 400 Nm to 440 Nm. A carbon fibre roof, polycarbonate rear windows, and titanium exhaust silencer contributed to a kerb weight of just 1,530 kilograms, with coil suspension with adjustable dampers and huge six-cylinder front brake callipers completing the track-ready package.
This example was delivered on 1 October 2010, prior to being registered in its native Germany on 15 April 2011. It remained with its first owner until April 2021, when it joined The M Power Collection. The car retains rare accessories including a branded bottle of champagne, DVD user guide, and scale models. The accompanying service book contains seven stamps, with the most recent issued on 27 March 2023, when the odometer read 9,936 kilometres.
This stunning low-mileage M3 GTS is a collector-quality example of one of Munich’s greatest ever M cars.
Presentata nel 2010, la BMW M3 GTS rappresentava l’espressione più estrema della piattaforma E92. Ne furono prodotti solamente 138 esemplari, il che la rende una delle vetture M esistenti più apprezzate e pregiate, ma il fascino del modello va ben oltre la rarità e il potenziale di investimento.
Verniciata nella straordinaria tonalità Fire Orange, la GTS era dotata di una versione più potente del motore V-8 della M3 standard. L’incremento da 4 a 4,4 litri garantiva 30 CV in più mentre la coppia fu aumentata da 400 a 440 Nm. Il tetto in fibra di carbonio, i finestrini posteriori in policarbonato e un silenziatore di scarico in titanio contribuivano a un peso in ordine di marcia di soli 1.530 kg. Il pacchetto di dotazioni da corsa era completato da sospensioni a molle elicoidali con ammortizzatori regolabili ed enormi pinze freno anteriori a sei cilindretti.
Questo esemplare fu consegnato il 1° ottobre 2010 e immatricolato in Germania il 15 aprile 2011. È stato conservato dal primo proprietario fino all’aprile del 2021, quando è entrato a far parte della M Power Collection. L’auto è accompagnata da accessori rari tra cui una bottiglia di champagne marchiata, il manuale d’uso in DVD e i modellini in scala. Il libretto dei tagliandi a corredo contiene sette timbri, il più recente dei quali è datato 27 marzo 2023, quando il contachilometri segnava 9.936 chilometri.
Questa M3 GTS dal basso chilometraggio è un meraviglioso esemplare da collezione di una delle vetture M più grandiose mai prodotte a Monaco.